Memaparkan catatan dengan label nomor ekor. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label nomor ekor. Papar semua catatan

18 Mac, 2011

Malap


Disini tiada indah. Disini juga tiada tenang dan tiada wang. Di sini hanya ada maruah. Di sini juga sebenarnya ada harapan. Harapan untuk insan yang gagal. Harapan untuk insan yang tidak berjaya untuk kelihatan hebat.

Titik

16 Mei, 2010

Mei Yang Hangat


Gua sebenarnya rasa tak sedap hati untuk menulis dalam bulan 5 ni. Banyak perkara perkara yang melibatkan kehidupan gua serta keluarga yang perlu gua setelkan. Gua perlu kerja kuat supaya gua tak hanyut dalam kehidupan menjelang 2020 nanti.

Bulan 6 world cup bermula dan seperti biasa gua sapot pasukan Mafia, Italy. Gua sapot Italy secara serius sejak Italia 90. Itu jam gua ada kumpul sticker piala dunia yang rare. Tapi dah hilang time gua clash dengan awek gua 13 tahun lepas. Gua syak dia curi tu.

OK, kerajaan dah 'halalkan' judi untuk world cup. Gua tak tahu nak menangis atau apa. Gua dah rasa yang Malaysia nak jadi ala ala Amerika. Tak lama lagi kajang pun jadi Vegas la. Gua tunggu time tu. Harap harap dalam akaun gua ada 12juta, dapat juga gua judi halal puas puas.

Gua blah mandi dulu , hari ni gua ada date dengan Ana Alisha. Choww.

10 April, 2010

Benda yang Gua Sendiri Tak Paham


Dulu-dulu gua pernah jadi seorang yang rebel. Benda rebel ni lebih kurang macam memberontak dari dalam jiwa la lebih kurang. Itu jam target bila dah rebel nak dapat kredit dari member2 sebaya. Perlakuan mesti ganas, dress up harus gerun. Pakai baju seram2 ada gambar obituary, seluar koyak2 dengan kasut kotor tak cuci sebulan. Pecah pondok telefon, pow budak tadika, conteng dinding dah macam acara wajib hujung minggu. Lempang pemandu yang tak bagi signal nak masuk simpang dan terajang mamat2 yang tak reti nak folow lampu isyarat dah jenuh gua lakukan. Pendek kata itu jam Amy Winehouse pun tak berani angkat muka kalau terserempak dengan gua.

Lebih kurang 5 musim bunga gua ber'Rebel' sampai satu waktu datang seru. Benda seru ni lu orang jangan buat main. Benda macam ni datang bila lu terjaga tengah2 malam sambil pandang langit. Lebih mudah lagi kalau lu orang tak tido atas tilam. Gua dapat seru kat bus stand jalan Ipoh. Haram menggigil lutut gua kena benda seru ni. Tapi jangan takut sebab benda ni amaran supaya lu semua jadi budak2 baik. Dengar cakap orang tua dan jangan kencing berdiri. Gua clear selepas malam tu, terus semayang jumaat tak tinggal. Perkara ni gua simpan kemas, tak mau cerita bagaimana benda seru ni kasi brainwash gua, kalau lu orang mahu rasa, teruskan la tidur malam tak basuh kaki. Gua yakin lu orang kena satu kali terus jujur bayar bil Astro 'sharp2' tarikh.

Malam ni gua merapu sikit.Niat baik. Mahu ubah diri sendiri dan kawan2.Mana yang baik jadikan amalan dan yang hudoh lu orang buang jauh2 ok. Dunia ini bukan kita punya saja kawan, lain orang pun mahu nikmatinya.

27 Mac, 2010

Pendek


Catatan gua hari ini gua cuba buat pendek saja.

Gua boring jadi orang.

Gua mau jadi Superhero. Itu hasrat gua dalam masa terdekat.

Sekian.

P/s: gua jatoh hati sama satu awek AF8. Gua benci layan Af tapi gua crush sama dia, hahaha jangan marah ya.

08 Januari, 2010

Malam Kenangan...


Malam ini malam Jumat 8hb. Malam ni adalah malam kenangan gua. Malam ini juga malam kepedihan gua. Sudah berbelas malahan munkin berpuluh seputar malam jumat jadi malam 8hb.

Malam ni gua mahu makan pulut kuning. Ada baik juga gua pandu kereta gua sekarang pergi ke Taiping. Gua harap dapat sampai sana sebelum subuh menjelang. Gua juga mengharap pulut kuning bersama ayam golek dapat gua santap sebelum diembun.

Hahahaha.....ok, gua capai kunci dan turun bawah. Chow...