Memaparkan catatan dengan label najib alim. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label najib alim. Papar semua catatan

07 Mac, 2011

Seluang


Ikan seluang pun kalau dibagi makan hari hari malas juga dia nak berenang, apatah lagi orang.
Gua kalau dapat ikan seluang time sekolah tadika dulu seronok bukan main. Dapat jual kepada kawan setadika dan kemudian dapat beli guli. Dapat tak apa gua nak sampaikan?

Apa? Tak dapat? Lu memang malang...

30 Mac, 2010

Ferry For Don


Suatu hari gua berpeluh-peluh sambil berdiri tepi tembok tengok tengah tasek. Fikiran gua yang slippery menerawang pada benda-benda yang tak berfaedah seperti selalu. Dalam kehidupan gua dan lu orang pada waktu boring, pernah tak lu orang rasa best dan kacak?

Gua jarang-jarang, tapi waktu semalam gua layan lari-lari anak tepi tasek, ada dua awek cun say hi pada gua. Semangat gua datang menaik sampai 5 round gua lari tanpa henti.Kalau selisih lagi satu round gua ingat nak ambik kontek nomor dua awek tersebut.Boleh janji jog bersama nanti. Hahahaha gua dah rasa semangat muda AL-Pacino dan Marlon Brando meresap 88% dalam diri gua.

Otak gua dah start kotor.

###################..

Gua blah dari tasek sebelum gua sempat mintak nomor kontek. Gua tak mau rosakkan awek-awek cun di Malaysia sebab gua bukan Brando mahupun Pacino. Gua Muslim ada iman.

27 Mac, 2010

Pendek


Catatan gua hari ini gua cuba buat pendek saja.

Gua boring jadi orang.

Gua mau jadi Superhero. Itu hasrat gua dalam masa terdekat.

Sekian.

P/s: gua jatoh hati sama satu awek AF8. Gua benci layan Af tapi gua crush sama dia, hahaha jangan marah ya.

26 November, 2009

Kipas disyiling dan burung besi


Terbaring di ruang tamu aku yang besarnya macam lokap brickfield sambil menghadap syiling, mengundang persoalan dalam fikiran aku. Kemanakah halatuju negara ini menjalang 2020? Adakah ketika itu nanti kemajuan yang bakal dikecapi rakyat Malaysia bakal membuat kita semua hilang jatidiri kita? Aku harap tidak.

Kipas terus berpusing dan fikiran terus memproses lagi, kepalaku memberontak lagi dan terus terfikir tentang corak politik diMalaysia yang tak pernah benar ini.Hal-hal kecil selalu dibesarkan oleh sesebelah pihak bagi mengundang reaksi rakyat dan menjadikan itu sebagai peluang untuk menghentam pihak yang tak pernah setuju seperti aku. Aku harap ini tidak akan mengambil masa yang lama dan moga fajar 2020 memberi kita kekuatan untuk bersatu dan berkongsi fikiran agar kemajuan dan kemakmuran yang kita harapkan tercapai.

Kipas terus berpusing, untung jadi kipas, berpusing tanpa lelah, untung juga jadi kipas, bisa menerbangkan burung besi.

14 September, 2009

Raya kah kita...


Dalam 6 hari kiraan masehi, kita umat2 Islam di seantero Malaya akan menyambut kedatangan Eid Fitri. Dalam meraikan kemenangan kita menempuhi bulan keberkatan yakni RAmadhan, jangan pula kita lupa kepada umat2 Islam yang ditimpa derita seperti di Palestine,Iraq,Sudan,Kosova,Afghanistan dan selatan Thai. Berpada-padalah kita dalam berbelanja dan sentiasa beringat dalam meraikan Hari kemenangan kita nanti. Aku di Fikiran Licin ingin memohon maaf andai berbuat salah dan silap selama aku menulis ini. Aku nak minta maaf pada Tun Mahadir,Najib Razak,Gani Patail,Zambry mamak,Muhyidin Yasin,Wayne Rooni,Rosmah mansor,Wan Azizah,Nik Ajis,Hadi Awang, Siti Nohalija,Barak oBama,K.J,Pemuda Umno,MIC,MCA,DAP,GERAKAN,MAGERAN,I.S.A, Acha & Irwanshah, Gus Dur,Luca Toni, Pyan Habib, Hisyam Rais,ParpuKari,G.A.P dan tak lupa kepada semua yang pernah membaca goBLOG aku ni. Mintak mahap dari ujung kaki pai kepala, MAAF DZAHER BATIN. P/s: Berayakah kita bila kepala kita masih 'dipijak'?