26 November, 2009

Kipas disyiling dan burung besi


Terbaring di ruang tamu aku yang besarnya macam lokap brickfield sambil menghadap syiling, mengundang persoalan dalam fikiran aku. Kemanakah halatuju negara ini menjalang 2020? Adakah ketika itu nanti kemajuan yang bakal dikecapi rakyat Malaysia bakal membuat kita semua hilang jatidiri kita? Aku harap tidak.

Kipas terus berpusing dan fikiran terus memproses lagi, kepalaku memberontak lagi dan terus terfikir tentang corak politik diMalaysia yang tak pernah benar ini.Hal-hal kecil selalu dibesarkan oleh sesebelah pihak bagi mengundang reaksi rakyat dan menjadikan itu sebagai peluang untuk menghentam pihak yang tak pernah setuju seperti aku. Aku harap ini tidak akan mengambil masa yang lama dan moga fajar 2020 memberi kita kekuatan untuk bersatu dan berkongsi fikiran agar kemajuan dan kemakmuran yang kita harapkan tercapai.

Kipas terus berpusing, untung jadi kipas, berpusing tanpa lelah, untung juga jadi kipas, bisa menerbangkan burung besi.

Tiada ulasan: