Memaparkan catatan dengan label wartawan haprak. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label wartawan haprak. Papar semua catatan

23 Mei, 2011

GDSM


Cerita ini agak basi. Berlalu dalam beberapa hari lepas. Tapi gua leka sampai lalai nak menulis dalam blog ini.
Gua dapat SMS yang agak comel dari makwe orang. Ini kes sebab makwe orang dapat batuk batuk akibat cuaca yang tak menentu di Meleisia ini.

" aduh mcm mne n? da mkn ubt bru tbce gncng dlu sblm mkn.."- sms dari makwe org.

" aduh macamana ni? dah makan ubat baru terbaca goncang dulu sebelum makan", -translate dalam bahasa biasa dari gua.

Gua ketawa sambil tahan tahan kerana gua berada di tempat awam dan tak mahu kelihatan gila bila ketawa sendirian bila membaca sms diatas. Situasi sangat cute kerana makwe orang memang betul betul gelabah sebab tak goncang ubat sebelum minum. Makwe orang juga jenis tak suka makan ubat rupanya.

Makwe orang, kegelabahanmu tempoh hari amat cute. Its super Fuuuuuuuuuuuu bagi gua. Apa orang lain punya pendapat pula, gua tak mahu tahu.


29 April, 2011

Angin


Gua petik rokok atas lantai. Gua tenung dalam dalam. Gua nampak abu rokok sikit sikit hilang ditiup angin KDK diatas syiling.Gua sedar yang dunia ini sebenarnya luas. Gua sedar dalam ertikata lain, gua baharu sedar.

Gua capai bantal, gua berambus ke bilik.

23 Ogos, 2010

Tajam Menikam


Malam ini jalan lengang. Gaya pemanduan gua yang selalu agak kucar kacir sebelum ini kelihatan kemas malam ini. Cuma sesekali pari pari kecil masuk menerobos melalui jendela kereta yang gua rendahkan, cukup untuk gua hembus asap rokok import seberang. Seekor pari pari kecil yang berkepak landing atas batang hidung gua. Gua jadi angin dan terus jentik keluar sekuat hati.

" aduh,".. pari pari terjerit kesakitan sambil terpelanting di bahu jalan

Gua senyum sambil main langit langit dengan lidah buat tahan mengantuk. Ciss, rasa jauh juga perjalanan dari Texas ke San Francisco. Sudah 17 jam gua memandu berterusan tanpa rehat. Cuma sekadar berhenti isi gas dan kencing di petrol pam. Otot otot belakang dan pinggul gua dah hampir tak terasa, mujur juga Mustang gua ini seatnya dari kulit dan enjin juga tip top. Kira ok juga untuk perjalanan yang jauh.


Tiba tiba didalam kepekatan malam dan dari kejauhan gua terperasan ada susuk ditengah jalan cuba menahan kereta gua. Gua pantas menekan pedal brek stail drift, maka menyusur mustang gua membelah jalan. Tayar gua makan jalan dan tinggalkan bekas serta asap.
Gua ngam ngam berhenti sebelah mamat yang berbadan agak besar dari orang asia seperti gua. Gua pandang beliau dengan pandangan penuh dendam.

"Boleh tumpang?", petah bahasa Melayu mamat berbadan besar.

"Boleh, tapi lu nak ke mana?", tanya gua dengan kasar

"ke Neraka," tegas mamat berbadan besar
Gua panik. Baru gua perasan di tangan mamat berbadan besar ada sesuatu benda. Sesuatu yang biasanya digunakan untuk menumbangkan Jati, Keruing dan Cengal. Itu Gergaji Berantai!
Belum panik gua hilang, mamat berbadan besar sudah mula berada di sebelah gua dengan bunyi gergaji berantai membelah hening malam. Darah gua memercik, gua semakin sayu dan layu.......

08 Ogos, 2010

Tekad


OK, kali ini gua serius, kalau tak jalan jugak gua dah tak tau nak buat macamana dah...

25 Februari, 2010

Budak Banting Yang Straight


JAM: 9.16pm

LOKASI: Restoran mamak yang terang lagi bersuluh

CUACA: Suam-suam kuku


Malam ini gua menghadap dinner dengan hati yang mantap lagi kembang. Ini semua gara-gara gua order makanan sambil kiri dan kanan gua diapit olih dua Hero Malaya yang tersohor. Hero sebelah kanan gua terkenal kerana badan sasa, pernah couple dengan D.j Radio dan Pramugari drama. Tetapi jodoh tiada bila dua-dua makwe blah sebab tak tahan kene dera. Ganas mamat ni. Cuma gua jadi pelik sikit bila Hero ni muncul di media tempohari menangis-nangis. Gua rasa tak steadi bila badan sasa tapi hati bunga. Malas gua nak komen.

Hero belah kiri gua pula boleh tahan champion. Pernah kene tahan lokap dan pernah juga bawak lari anak dara orang.Sekali lagi gua tak campur hal bawa lari anak orang ni, apa barang bawak lari? Gentle la sikit...Gua pun malas nak komen hal ni.

Budak-budak krew lepak meja lain.

Memandangkan julung-julung kali gua lepak bersama public figure, gua secara tak langsung terima tempias Glemer. Glemer ni benda yang gua menyampah dari darjah 4 lagi sebab bagi gua benda ni tak menjamin gua dapat tunai haji sebelum umur gua 32.

Lantaklah!

Permasalahan dan konflik dalam jiwa gua timbul apabila hampir semua orang dalam Restoran jeling-jeling table kami. Ini buat gua sikit hangin. Ada juga segelintir awek-awek yang senyum dan menyapa dengan dua Hero di kiri dan kanan gua. Gua kat tengah terasa sikit terhina bila awek-awek serta mak-mak awek buat-buat tak nampak gua. Apa salah tegur gua sekali? Gua rasa macam tak wujud pula. Ini boleh dikira diskriminasi Hero, mentang-mentanglah gua baru nak up. Situasi diatas berterusan sampai sejam lebih. Borak-borak gua dah mula kosong...

##############

Habis makan gua telepon asistant direktor untuk mintak izin datang lokasi lewat esok. Malam ni gua nak rest kaw-kaw dan perlu gua untuk bangun lewat esok untuk mendapatkan energi bagi mengembalikan keyakinan gua yang sedikit terhakis.

Oh ya( ayat stereotaip skrip drama Malaya) makan malam gua dengan Hero berdua tadi gua yang bayar. Gua ada rasa puas dalam jiwa walau gua kurang glemer , tapi gua ada duit belanja makan Hero pujaan awek-awek.

Sampai rumah, basuh kaki dan terus landing di katil empuk gua.

Gua pejam mata dalam-dalam bayangkan gua AL-Pacino.


Note: Gambar dan tajuk tiada kene mengena dengan entri. Blog gua suka hati gua la.

05 April, 2009

Utusan Uwek..uwek...

ARKIB : 04/04/2009

Naib Presiden PPP isytihar keluar parti sertai PKR

04/04/2009 11:45pm

SUNGAI PETANI 4 April - Naib Presiden Parti Progresif Penduduk, Datuk V. Nadarajan mengisytiharkan keluar dari parti dan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam satu ceramah yang turut dihadiri oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini.

Ketika mengumumkan perkara itu, Pengerusi PKR negeri, Johari Abdol berkata, kira-kira 6,000 ahli parti itu di Kedah turut mengikut jejak langkah Nadarajan. - Utusan- Hahahaha ......memang betul la, utusan MELOYA ni tahap kronik dah Loyanya ni....berita tengahari tadi mengatakan hanya gimik pembangkang, sudah2 memang benar apa yang dikatakan gimik itu...Sudahlah Utusan, masuk kan saje kedalam muzium.....