25 Februari, 2010

Budak Banting Yang Straight


JAM: 9.16pm

LOKASI: Restoran mamak yang terang lagi bersuluh

CUACA: Suam-suam kuku


Malam ini gua menghadap dinner dengan hati yang mantap lagi kembang. Ini semua gara-gara gua order makanan sambil kiri dan kanan gua diapit olih dua Hero Malaya yang tersohor. Hero sebelah kanan gua terkenal kerana badan sasa, pernah couple dengan D.j Radio dan Pramugari drama. Tetapi jodoh tiada bila dua-dua makwe blah sebab tak tahan kene dera. Ganas mamat ni. Cuma gua jadi pelik sikit bila Hero ni muncul di media tempohari menangis-nangis. Gua rasa tak steadi bila badan sasa tapi hati bunga. Malas gua nak komen.

Hero belah kiri gua pula boleh tahan champion. Pernah kene tahan lokap dan pernah juga bawak lari anak dara orang.Sekali lagi gua tak campur hal bawa lari anak orang ni, apa barang bawak lari? Gentle la sikit...Gua pun malas nak komen hal ni.

Budak-budak krew lepak meja lain.

Memandangkan julung-julung kali gua lepak bersama public figure, gua secara tak langsung terima tempias Glemer. Glemer ni benda yang gua menyampah dari darjah 4 lagi sebab bagi gua benda ni tak menjamin gua dapat tunai haji sebelum umur gua 32.

Lantaklah!

Permasalahan dan konflik dalam jiwa gua timbul apabila hampir semua orang dalam Restoran jeling-jeling table kami. Ini buat gua sikit hangin. Ada juga segelintir awek-awek yang senyum dan menyapa dengan dua Hero di kiri dan kanan gua. Gua kat tengah terasa sikit terhina bila awek-awek serta mak-mak awek buat-buat tak nampak gua. Apa salah tegur gua sekali? Gua rasa macam tak wujud pula. Ini boleh dikira diskriminasi Hero, mentang-mentanglah gua baru nak up. Situasi diatas berterusan sampai sejam lebih. Borak-borak gua dah mula kosong...

##############

Habis makan gua telepon asistant direktor untuk mintak izin datang lokasi lewat esok. Malam ni gua nak rest kaw-kaw dan perlu gua untuk bangun lewat esok untuk mendapatkan energi bagi mengembalikan keyakinan gua yang sedikit terhakis.

Oh ya( ayat stereotaip skrip drama Malaya) makan malam gua dengan Hero berdua tadi gua yang bayar. Gua ada rasa puas dalam jiwa walau gua kurang glemer , tapi gua ada duit belanja makan Hero pujaan awek-awek.

Sampai rumah, basuh kaki dan terus landing di katil empuk gua.

Gua pejam mata dalam-dalam bayangkan gua AL-Pacino.


Note: Gambar dan tajuk tiada kene mengena dengan entri. Blog gua suka hati gua la.

2 ulasan:

ape2 jer berkata...

yg nangis2 tu aku boleh tangkap arr sape.. tp yg lagi satu sape weh ehehe

fikiranlicin berkata...

Hero agak tua..rahasia beb, x bleh dedah..