Memaparkan catatan dengan label najib lembu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label najib lembu. Papar semua catatan

15 Mei, 2011

Karma


Hari ini Ahad. Esok pastilah Isnin. Fine. Semalam hari lu, esok mana tahu hari gua? Great.
Ada orang kabor, Karma itu perkara pelik. Bagi gua pula, karma itu sangat indah. Kalau lu tak faham sangat hal karma ini lebih baik lu pergi mati, kerana karma akan melanda hidup lu bermula esok dan seterusnya.

Gua yakin dan gua sangat yakin walaupun sambil menulis gua sempat kuis kuis kaki sapu habuk.

20 Julai, 2010

Penat


Masa memandu memang tepat masa untuk berkhayal. Gua tak tipu dan gua rasa hampir 77% pemandu di Malaysia bersetuju dengan gua. Tak kira stail memandu yang bagaimana dan apa yang kita semua pandu, otak dan fikiran di jamin bukan nak fokus sangat.

Waktu gua naik monorel yang mana drivernya kita semua boleh nampak, gua terperasan satu kali yang mamat tu senyum sendiri. Nasib la drive monorel ni tak susah sangat, cuma nak jaga brek dan lampu hijau sahaja. Gua ingat cuma bos bos yang stail duduk belakang je kurang berkhayal sebab mereka kebanyakan berfikir macamana nak lagi kaya dan maju. Drebar depan tu pun khayal juga gua rasa. Biasa.

Pernah satu masa dulu gua khayal waktu memandu ke Penang dari K.L. Gua khayal tentang Hollywood dan hasilnya ngam ngam kereta gua pusing hala ke K.L semula d tengah tengah lebuhraya. Nasib taim pagi kenderaan tak ada sangat kalau tidak dah aruah gua.

Masa memandu agak agak apa yang best di khayalkan ye?
Gua suka khayal ada awek disebelah, boleh gak teman borak borak. Serius, gua selalu buat benda ni. Semangat sikit ye tak?

03 Mac, 2010

Jahanam


Entry gua malam-malam bizi ni tak panjang.

Gua cuma nak ucap sepatah kata pada 3 ekor katak parti jam sebelah gua.

FUCK YOU.

######

Sekian entry gua untuk hari ini.

19 Januari, 2010

(apa cerita) bunga seri pagi


Malam ni sejuk lepas hujan lebat tadi petang. Balik rumah aku pecah pintu sebab kunci cicir dalam tren tadi. Penat pecah pintu aku jerang air dan bancuh Milo.

Milo, minuman coklat malt yang aku pasti hasil ciptaan penjajah.Tin hijau diluar beserta serbuk coklat didalam pasti sudah ramai menjadi mangsa diebetis hasil peminuman tegar serbuk yang dibancuh dengan susu ini.

"Minum Milo anda jadi sihat dan kuat,".. lagi lelocon yang dijadikan cogankata iklan menatang Milo ini. Dengan 4 sudu milo dan suku susu pekat manis aku tuang dalam mug berlogo pasukan bolasepak Belanda ini, aku kacau dengan garfu. Harapan agar susu dan Milo bercerai cepat dalam air.

Yakin aku masukkan 5 ketul ais batu kedalam mug. Kubiar sejuk seketika sambil aku baca blog sokernet.

Okey, Milo dah agak suam sejuk aku telan 'one shot' sahaja.Milo habis tinggal sisa dan aku senyum sambil otak dan hati kecil bersahut-sahut, "mat...ko kene jajah dowh..."

Gampang!

P/s: tiada kene mengena tajuk diatas dengan entri. (blog aku suka aku la)

25 Disember, 2009

Natal(ia)


Suasana musim sejuk menyelubungi seluruh rumah agamku. Pendiang yang apinya kecil, bahkan terlalu kecil walau untuk memanaskan seekor Kucing kulihat dalam-dalam. Diatasnya tergantung 2 helai stokin merah yang kedua-duanya bahagian kiri makin bertukar warna.


Ianya musim sejuk yang terpanjang di kuala Tembeling, bahkan yang terbeku barangkali dengan suhu mencecah -15 darjah meskipun suhu disini tiada pernah mencapai 18 darjah pun pada hari-hari biasa.


Dalam keputihan salji yang turun menggila di rumah, aku lelap di depan api pendiang yang terus mengecil.Aku cuba menambah jaket bulu tebal diatas jaket kulit tebalku ini. Pakaian yang pasti membakar segala lemak jika digunakan 35 tahun dulu disini.


Natal kali ini aku berharap, aku maseh bernafas apabila fajar 25 Des 2025 menyinsing esok. Aku juga berharap separuh penduduk dunia bisa menikmati Natal yang sempurna walau populasi penduduk dunia hilang pasca 2012. Akibat amarah kuasa alam, kita hampir hilang segalanya. Kini yang tinggal hanya sisa-sisa kemusnahan dan dengan semangat yang tinggal dunia ini harus membina kembali tamadun untuk generasi berikutnya.


Ahhh....aku sendiri berharap dalam lelapku ini, Santa tiba dan penuhkan stokin kegemaranku dengan hadiah yang paling bernilai, dan paling menjadi harapan aku dan penduduk dunia ini agar mimpi ngeri kami hampir 13 tahun dahulu berakhir..


Salji terus menggila, sungai Pahang terus membeku dan Santa meluncur laju diatasnya bersama hadiahnya...

15 Oktober, 2009

Percayalah, kali ini betul-betul!


PUTRAJAYA 14 Okt. - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata usaha memenuhi kepuasan rakyat menjadi keutamaan beliau dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai Perdana Menteri.

"Setiap pemimpin ada stail masing-masing. Saya tidak tahulah apa stail yang orang lihat yang ada pada saya, tetapi saya sudah gariskan bahawa apa yang saya buat adalah untuk memenuhi kepuasan rakyat.

"Ini yang saya utamakan dalam gerak kerja yang saya akan lakukan," kata Najib yang juga Presiden UMNO semasa wawancara eksklusif dengan Bernama di pejabatnya sempena Perhimpunan Agung UMNO. Percayalah, ini adalah yang betul2. Najib memang piem kita yang kita tunggu2 selama ini. Memang beliau berusaha dan sedang berusaha membantu kita rakyat, memang beliau benar2 kali ini. Percayalah......wakakakakakakakakakakakkakakakakakakakakkakaka...

08 September, 2009

Lembu-lembu Yang Hilang


Pada hari ini diberitakan jabatan peguam negara dan polis bertebaran seluruh Malaysia kerana mencari 'lembu-lembu ' yang hilang selepas kekecohan memijak kepala saudara mereka di Shah Alam tempohari. "lembu-lembu' ini akan didakwa (bila agaknya tu) kerana dikatatan menghina saudara seekor mereka apabila berdemo di depan SUK selangor. Ini adalah salah kerana kerja lembu makan rumput dan disembelih bukan berdemo, dan kerana itu Jabatan Peguam negara ( ini pun lembu gak kot) akan mendakwa 'lembu-lembu' ini. Peguam negara(spesis lembu susu) menyatakan 'lembu-lembu' akan didakwa secepat mungkin. Persoalannya mampukah 'lembu-lembu' ini didakwa kerana yang ingin mendakwa juga adalah seekor 'lembu'.