Memaparkan catatan dengan label Umno dulu kini selamanya. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Umno dulu kini selamanya. Papar semua catatan

19 April, 2010

Calar Hati


Gua tak rajin nak tulis panjang. Tapi gua bukan malas.
Orang Melayu tak boleh malas dan gua masih tak rasa gua Melayu sangat.
Gua Islam.

04 Januari, 2010

Kasino

Tahun ni aku nak naik Genting dan masuk kasino tanpa ditahan Polis bantuan atau Security.

Aku akan cuba sampai berjaya! Tengokla....


(haramjadah)

25 Disember, 2009

Natal(ia)


Suasana musim sejuk menyelubungi seluruh rumah agamku. Pendiang yang apinya kecil, bahkan terlalu kecil walau untuk memanaskan seekor Kucing kulihat dalam-dalam. Diatasnya tergantung 2 helai stokin merah yang kedua-duanya bahagian kiri makin bertukar warna.


Ianya musim sejuk yang terpanjang di kuala Tembeling, bahkan yang terbeku barangkali dengan suhu mencecah -15 darjah meskipun suhu disini tiada pernah mencapai 18 darjah pun pada hari-hari biasa.


Dalam keputihan salji yang turun menggila di rumah, aku lelap di depan api pendiang yang terus mengecil.Aku cuba menambah jaket bulu tebal diatas jaket kulit tebalku ini. Pakaian yang pasti membakar segala lemak jika digunakan 35 tahun dulu disini.


Natal kali ini aku berharap, aku maseh bernafas apabila fajar 25 Des 2025 menyinsing esok. Aku juga berharap separuh penduduk dunia bisa menikmati Natal yang sempurna walau populasi penduduk dunia hilang pasca 2012. Akibat amarah kuasa alam, kita hampir hilang segalanya. Kini yang tinggal hanya sisa-sisa kemusnahan dan dengan semangat yang tinggal dunia ini harus membina kembali tamadun untuk generasi berikutnya.


Ahhh....aku sendiri berharap dalam lelapku ini, Santa tiba dan penuhkan stokin kegemaranku dengan hadiah yang paling bernilai, dan paling menjadi harapan aku dan penduduk dunia ini agar mimpi ngeri kami hampir 13 tahun dahulu berakhir..


Salji terus menggila, sungai Pahang terus membeku dan Santa meluncur laju diatasnya bersama hadiahnya...

15 Ogos, 2008

surat dari ahli umno tegar(dibaca serius)

Kepada Pak Lah… PM kesayangan kuSaya ingin mengucapkan terima kasih kepada Pak Lah kerana menaikkanharga minyak. Selepas ini apabila harga minyak naik, harga barang yg lain akannaik. Saya akan merubah tabiat saya dari makan ikan kembung yg dah merah mata dan pecah perut kepade ikan kering sahaja. Saya sanggup berkorban untuk UMNO danBN.Anak saya yangg seramai 5 orang itu boleh bekerja selepas waktu sekolah untukmembantu keluarga dan meneruskan tradisi menyokong UMNO dan BN. Saya akanmerubah bilik-bilik yang ada di rumah saya untuk dijadikan tempat menternak ikandan menanam sayur secare hidroponik. Saya terpaksa tanam dalam bilik kerana sayaduduk dekat rumah flat.Rebet yang diberikan kepada saya memang melebih darikeperluan saya. Apabila saya congak, saya hanya menggunakan 20 sen saja duitminyak motor sehari. Ada untung 21 sen. Saya tak pakai pon kete sebab bileminyak naik saya kene jual Datsun kotak mancis saya. Dapat gak duit. Anak-anaksaya, saya akan suruh eksesais setiap hari dengan berjalan kaki atau naik beskalke sekolah. Sejauh 5 KM walaupon saya berpendapatan RM 1000, ia terlebih cukupuntuk keluarga saya.Buat permulaan untuk merubah kehidupan saya, saya tidak akanmenggunakan gula, tak akan menggunakan tepung untuk buat jempot-jempot. Akanmenggantikan beras ngan ubi. Setiap hari saya dan keluarga akan berpuasa(kecuali pade hari hari yg dilarang ajerk). Saya akan buat minyak masak sendiriitu antara care saya merubah hidup.Ade banyak lagi care semuanya kerana UMNO danBN. Dan saya ingin meminta Pak Lah supaya menaikkan lagi harga minyak yg ade.Bukan tu ajerk, diminta menaikkan lagi harga tol kerana org sebelah rumah sayanih orang pembangkang. Dia selalu ikut highway, bior padan ngan mukedia.MungkinPak Lah boleh melawat saya dan bersedekah kepade saya sehelai kain pelikatdekat-dekat pilihanraya nanti. Insyaallah kain pelikat itu saya akan framekandan gantung dirumah. Tapi jangan lupa Pak Lah tandatangan yerk..! Jgn lupe PakLah, naikkan lagi harga minyak. Jgn turun kan gaji menteri-menteri dan tuanpenasihat 25%.Saya tetap akan menyokong Pak Lah.Akhir kata bior Pak Lah senang, janji kami susah. Hidup UMNO, hidup BN.Sekian, terima kasih.p palang s: sampaikan salam saya pada KJ dan Patrik Badawi dan tak lupe gak tuan punya Syarikat Scomi.pecah kaca, pecah gelas,sudah baca, harap balas