15 Ogos, 2008

surat dari ahli umno tegar(dibaca serius)

Kepada Pak Lah… PM kesayangan kuSaya ingin mengucapkan terima kasih kepada Pak Lah kerana menaikkanharga minyak. Selepas ini apabila harga minyak naik, harga barang yg lain akannaik. Saya akan merubah tabiat saya dari makan ikan kembung yg dah merah mata dan pecah perut kepade ikan kering sahaja. Saya sanggup berkorban untuk UMNO danBN.Anak saya yangg seramai 5 orang itu boleh bekerja selepas waktu sekolah untukmembantu keluarga dan meneruskan tradisi menyokong UMNO dan BN. Saya akanmerubah bilik-bilik yang ada di rumah saya untuk dijadikan tempat menternak ikandan menanam sayur secare hidroponik. Saya terpaksa tanam dalam bilik kerana sayaduduk dekat rumah flat.Rebet yang diberikan kepada saya memang melebih darikeperluan saya. Apabila saya congak, saya hanya menggunakan 20 sen saja duitminyak motor sehari. Ada untung 21 sen. Saya tak pakai pon kete sebab bileminyak naik saya kene jual Datsun kotak mancis saya. Dapat gak duit. Anak-anaksaya, saya akan suruh eksesais setiap hari dengan berjalan kaki atau naik beskalke sekolah. Sejauh 5 KM walaupon saya berpendapatan RM 1000, ia terlebih cukupuntuk keluarga saya.Buat permulaan untuk merubah kehidupan saya, saya tidak akanmenggunakan gula, tak akan menggunakan tepung untuk buat jempot-jempot. Akanmenggantikan beras ngan ubi. Setiap hari saya dan keluarga akan berpuasa(kecuali pade hari hari yg dilarang ajerk). Saya akan buat minyak masak sendiriitu antara care saya merubah hidup.Ade banyak lagi care semuanya kerana UMNO danBN. Dan saya ingin meminta Pak Lah supaya menaikkan lagi harga minyak yg ade.Bukan tu ajerk, diminta menaikkan lagi harga tol kerana org sebelah rumah sayanih orang pembangkang. Dia selalu ikut highway, bior padan ngan mukedia.MungkinPak Lah boleh melawat saya dan bersedekah kepade saya sehelai kain pelikatdekat-dekat pilihanraya nanti. Insyaallah kain pelikat itu saya akan framekandan gantung dirumah. Tapi jangan lupa Pak Lah tandatangan yerk..! Jgn lupe PakLah, naikkan lagi harga minyak. Jgn turun kan gaji menteri-menteri dan tuanpenasihat 25%.Saya tetap akan menyokong Pak Lah.Akhir kata bior Pak Lah senang, janji kami susah. Hidup UMNO, hidup BN.Sekian, terima kasih.p palang s: sampaikan salam saya pada KJ dan Patrik Badawi dan tak lupe gak tuan punya Syarikat Scomi.pecah kaca, pecah gelas,sudah baca, harap balas

Tiada ulasan: