21 Januari, 2010

A Demain Matin


Malam ini sangat rare! Aku overdose Coke sampai melalut capai keyboard dan terus menulis.
Benar, perasaan ini bukan disebabkan minyak naik dan aku layak dapat subsidi, bukan juga disebabkan aku berjaya tahan nafsu masuk kedai nomor siang tadi tetapi disebabkan oleh perasaanku sekarang ini.

Ya, ia perasaanku yang berbunga-bunga.Bukan seperti bunga rampai dan jauh sekali bunga popi rayuan hari pahlawan dulu-dulu.

Kamon, sudah tentu la berbunga-bunga sebab pertama kali dalam diri aku diketuk(benarkah ini) olih insan lain.

........

Kali ini ketukan amat kuat, seperti hammer di otak dan hati. Panahan arjuna tepat kejantungku.Aku yakin benar aku tewas...(maafkan aku sayang, aku bisa bertahan dan jangan kau bimbang)

Benar, jika hati dan perasaan bisa dinilai seperti harga minyak di pasaran Amerika(menteri kewangan tau ni)sudah pasti nilainya RM375.00 seliter kini! Perasaan juga adalah sesuatu yang mistik tindakannya yang mana tak mungkin bisa di tebak semudah ABC.

Ah, aku harus persetankan perasaan ini, kalau tidak selamanya cukup untuk seketika kerana aku tahu dan sedar status dan siapa diriku ini.

Bangun, aku kedapur menghalau cicak lalu membancuh kopi. Aku perlu rehat dan sedikit angin dikatil. Selamat malam perasaan dan kirimkan salam pada sang Arjuna lantas katakan padanya yang aku kalis curang!

Bonne nuit!

1 ulasan:

pakkordi berkata...

Masa bercinta, paling syok bila termenung.