13 April, 2010

Samad Dialam Fantasi episode II


sambungan...

Samad menampar nampar mukanya seperti Raja Namrud menampar mukanya sendiri. Pandangan mata Samad kian mengabur. Kesakitan terkena cahaya dari orang tua tersebut tidak tertanggung lagi. Samad longlai, lemah zahirnya dan perlahan lahan tidak bergerak lagi.

Orang tua tersenyum puas lalu di papahnya tubuh longlai samad perlahan lahan menuju ke destinasi yang tidak diketahui. Basikal Samad berhendel tinggi turut diseret oleh orang tua itu.
"Bau badan budak ni macam bangkai, muka ok tapi tak pandai pakai odorono,ptuihh," getus orang tua sambil meludah ke tanah. Seekor ular di tepi jalan menjilat air ludahan orang tua sekonyong konyongnya. Ular tersebut secara megiknya terus bertukar menjadi Arnab yang eksyen.

Dalam keadaan lemah dan dipapah, Samad cuba membuka mata namun terlalu berat kepalanya membuatkan pandangannya berpinar pinar. Di telinga Samad cuma kedengaran bunyi bunyi yang aneh. Samad terasa berada di alam lain. Alam yang hijau dan udara nyaman seperti musim yang indah. Samad terus lemah dalam dakapan orang tua itu, namun Samad merasakan dirinya semakin lain..

"Mad Hatta, kau ambil budak ni," jerit orang tua pada sosok tubuh hijau didepannya. Samad cuba mendongak...
"Ah..," suara halus Samad berdecit...
Sosok hijau terus menggenggam tangan Samad
"Mari ikut aku, kita bergembira selamanya kerana kau insan terpilih,"..merdu suara sosok hijau atau nama layarnya Mad Hatta (Muhammad Hatta liew b Abdullah)
Samad tak mampu melawan, awan semakin bergumpal rendah didepannya...
Samad berserah mati atau hidupnya pada Tuhan.....

to be continue...

1 ulasan:

ape2 jer berkata...

haha pjg lagi ke cete ko nih ekeke tp x boleh blah ular tuko jd arnb yg eksen wakaka