10 Februari, 2009

Seribu BERDEMO@kumpul sokong RAJA?


Kira2 1000 orang berkumpul dipadang dewan bandaraya Ipoh Tengahari 9hb menyatakan sokongan kepada raja2 melayu. Perhimpunan ini dianjurkan pertubuhan 'membodek' @ GPMS dan pemuda UMNO( budak2 KERi) serta beberapa NGO (bodek lebih ni).
Anggota pemuda UMno dari penang, selangor,negeri sembilan dan kedah (berapa RM dapat sorang brader?) menyertai rakan2 mereka di PERAK di dalam perhimpunan itu(DEmontrasi bukan budaya kita kan bro?)

Naib ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaludin (hehe dah jadi beruk ke?) dan ketua putra UMno, Datuk Abdul Aziz (mamak teh tarik jua) turut menyertai perhimpunan itu.
Woi! hangpa semua tak faham ke? Pak lah dan MAhdet kan dah bagitau, Demontrasi bukan budaya kita! tak reti2 bahasa lagi ke? Khairy Mak Yeh pun dah Bilang dulu, orang2 yang berdemo ni macam BERUK! Kenapa la ni, kita semua nak jadi beruk juga? KAH..KAH...KAH....

25 ulasan:

amieieda berkata...

mereka baru jadi beruk...tapi orang PR dah konfem macam beruk...beruk jadian barangkali!! LIcin dah "memberukkan" diri...kalau belum tak 100% la pejuang PR hehehhe

fikiranlicin berkata...

hehe siapa peduli tentang PAK Lah, Mahdet dan Keri Mak yeh punya kata? Oppsssss...Ameno kene akur dan hormat pemimpin tau, so apa yg dikatakan mereka adalah tepat2 kene batang idung Ameno la wahai cikgu! hehehe..

Lestari berkata...

weh weh weh...

sekureng2 kureng nyer ah kan demonstrasi tuh diadakan secare aman dan harmoni..

tak dek ah sampai baring2 atas jalan. Bajet mintak simpati ah tuh!! Hahaha(gelak sampai tercekik).

And sekureng kureng nyer tak de ah lepas semayang jumaat!

Haiiiiee~~~ Tulung lar~~~~~

fikiranlicin berkata...

hehe..itulah...org balik semayang jumaat pun ditembak gas, sebiji mcm baru balik dari semayang masjid AL-Aqsa, apa punya otak yahudi.Eh..eh.....ini pun ada yg sokong ni...hahaha

amieieda berkata...

hehehe. licin-licin terserlah budaya menyalahkan orang.

lantak lu la licin.

kencing nuar yang hancing pun licin layan.

fikiranlicin berkata...

kencing nuar pun jelas mengutamakan rakyat. Tp kencing berak Umno memperkudakan rakyat.....Lu pikior la sendiri.....

amieieda berkata...

kencing nuar utk rakyat?

licin nuar kompom kencing.
UMNO nak kencing macamana?

hehhehe...sebab tu lah licin sokong sangan PR!!! no wonder la suka dikencing dan mengencing

fikiranlicin berkata...

hehehe...lu yang kene kencing ni bro...konfem, tu yg susah sangat terima perubahan tu, kene kencing tahap totok ni....selamat la anak muridmu ni...humm...(macamana anak bangsa nak maju?)

Lestari berkata...

giler ah org2 PKR nih

sanggup menuduh bangse sendiri berotak YAHUDI!!!!
eiii kalu aku otak yahudi, ko ah org petame yang aku BOM! Wewe~~

Sangat tak berotak dan sangat melambangkan kepribadian angkuh!

Islam hny pade nm sajer, ape salahnyer adekan demonstrasi aman macam tuh, takde sengkete langsung, and langsung tak mengugat keselamatan!


perubahan? kalu perubahan yang tak memajukan bangse ape kejadah nyer wahai FL. KO tu yang tak mampu nak mempertimbangkan akai ko tuh!

fikiranlicin berkata...

perubahan tak memajukan bangsa apa yang dimaksudkan? cik rasa selama 50thun BN-Umno memerintah, ekonomi kita sapa yg pegang? try fikir skit...

Lestari berkata...

hahahaha. ekonomi??

Kalu nak cakak pasai ekonomi, ermmm walauponk aku tak lah sepakar maner tapi aku idup kat malaysia ni tak pnh tak makan, tak pnh tak minum, tak pnh tak mndi. kiter patutnyer bangge sebb negara luar ade yang ambik cth pengawalan ekonomi negara kiter nip. fuh

bio ah saper2 pgg ponk aseykan kiter rakyat Malaysia nih samer2 tahu ape yg kiter buat. Jangan meyokong bnd yg terang2 nmpak nak menjtuhkan melayu.

macam rasuah jugak. org kater Bn rasuah ah itu ah, ini ah.

Elooo rasuah tu tak nmpak keyh, ko ponk tau Allah nmpak segalenye. Bio ah Allah sahajer yang hitung perbuatan mereka.

kalu ade rasuah ponk bio jer BPR jer yg buat. kalu tduh2 bnd tak btol ponk tak gune gak. dose lebih kurang samer gan rasuah jer.


And sementara kite sebagai rakyat malaysia yang dpt hidup aman and harmoni ni, sepatutnyer kiter hargai pemberian. Bersukor dapat idop kat malaysia.

kalu ko idop kt sgapore sana, belum tentu ko boleh angkat muker ko taw!

(pnjgnyer aku tulis bole wot karangan!ahha)

fikiranlicin berkata...

lol...wat bandingan dengan singapura pula? 10 tiang la tertinggal...apa punya pemikiran ni? hahaha patut la, budak2 lagi....

amieieda berkata...

hehehe, sebenarnya saya memegang kata, toksah la tengok apa yang negara boleh beri pada kamu tetapi tunjukkan apa yang kamu bleh beri pada negara.

kencing...hehehe kesian licin, licin pun taklah dewasa mana kalau compare dengan lestari....mainan politik pun tak paham, masakan tidak apabila licin antara mereka yang gembira sakan bila YB nasa lompat ke PR...hehehhe dan "menggila" bila 3 YB PR melompat ke bebas...bukan BN! Mereka BEBAS utk lakukan apapa!! kalau mereka lompat balik ke PR dik licin ank kata apa? hehehehhe kena kencing nampak...hancing dik?

ekonomi sapa yang punya licin? cuba bagi tau? heheheh bukan ke kerajaan BN tak adil...puak2 UMNO sahaja yang buat duit cari makan....so sapa pula yang control ekonomi?

saya kata melayu yang menguasai ekonomi sebab itu bukan melayu begitu mahukan DEB dimansuhkan! tapi kek ekonomi tuh dirasa secara bersama...kalaulah kerajaan selama 51 tahun nih bersikap tak adil tak mungkin bukan melayu turut sama berkongsi nikmat...tetapi saya akui juga bahawa DASAR kerajaan BN sangat baik namun perlaksanaanya sangat lemah...

nak tahu kenapa dik licin? heheh sebab bangsa melayu ni selalunya anti establishment!!! siapa yang anti nih...tak lain tak bukan politikus pembangkang!!! sebab apa, kerana makin membangun negara, makin maju dan makin aman maka makin lemah lah pembangkang. maka dengan itu, tiap kebaikan akan dicincang lumat....sebab itulah demonstrator PR amat keras lakuanya..hehehhe ye la beruk keri beruk sekolah...beruk pr beruk tak sekolah...hehehhe

tak sekolah ke licin...hahahha sekolah bantuan penuh kerajaan BN kan? hahhahaha

fikiranlicin berkata...

kerajaan memang sepatutnya membantu rakyat....dalam konteks dunia sekarang, tiada istilah kerajaan adalah party dan sebaliknya, tapi puak2 munkee BN-UMno sikit2 wat kerja, iklan dan ungkit yang lebih, projek kerajaan BN la apa la, walhal duit semua datang dari rakyat juga, sama macam kamu cikgu yang turut makan duit rakyat malaysia, Cina,hindu,melayu,dan lain2...sedarlah, rakyat terperit sekarang, kerja kena buang, tp pendatang2 terus dapat tempat,hasil 'kemakmuran' kerejaan BN dulu dan hari ini....sekolah aja tinggi, tp buta.

Lestari berkata...

FL kate: BN-UMno sikit2 wat kerja, iklan dan ungkit yang lebih, projek kerajaan BN la apa la, walhal duit semua datang dari rakyat juga.

Alooooooo MR Fikiran yang teramat lah licin! Tu lah gunernyer duet rakyat! Ko pk kerajaan kene support semua bende ker? Ohh kirenyer ko anggap kerajaan BN nih cop dwet apa?!
Projek2 kerajaan Bn yang ko cakap tu lah care2 mereke nak memanfaatkan duet rakyat! Projek2 rumah semua tu. Eh tanper duet rakyat macam ane nak wot rumah. Nak kasi ko dok merempat kat maner? Ko bagi coment macm berbelit ah(mcm anwar gak). At least aku tak lngsung dengo cte yang kerajaan BN beli kete sampai juta juta!!!!!

Kalu ko pk beli kete tu ker care nak manfaat kan duet rakyat?!(aku rase ko mesti cakak yang kete camry kepunyaan EX mb perak tu die beli pakek duet sendiri kan?). Haha. lawak ak org cm ko nih.

Lestari berkata...

ops sori nak post lagik..

ko kater : sedarlah, rakyat terperit sekarang, kerja kena buang, tp pendatang2 terus dapat tempat,hasil 'kemakmuran' kerejaan BN dulu dan hari ini....sekolah aja tinggi, tp buta.


kalu tak dok pendatang saper yang nak wot rumah2 kat Malaysia, saper nak bina sekolah2 kat Malaysia, saper nak bina Universiti kat Malaysia nih..

saper ? saper? Cakak ah. Alamui, ko nak keje buruh ker? Ko nak?

kalulah ramai rakyat Malaysia(yg tak bodoh sombong)nak menjadi penjana architecture(buruh binaan) aku rase tak perlu ah pendtg2 nih.

Masalah nyer orang melayu nih memilih!
Nak kejer BEST jer! TAk nak kene panas,nnt muker itam! Belajau sekerat2, Mase MakBApak srh gi sekola die pegi DEMONSTRASI!
tu lah padahnyer

aku harap ko gi ah isi borang nak keje buruh, and ajak ah kwn2 ko ker yg otak cam ko(licin gile), untung2 Kerajaan boleh ah kurengkan kemasukan PENDTG

fikiranlicin berkata...

kerajann BN memang tak beli kereta juta2 tp beli kapal terbang private bilion-billion and komisen kapalselam berjuta2...kroni yg untung, rakyat nganga...projek2,kroni jua yg untung atas angin ko pun nganga jua..Last skali,kerja pula,ko abeskan skolah dulu pastu ko try la masuk alam pekerjaan, baru rasa...sekarang makan duit mak bapak boleh la cakap...

amieieda berkata...

hehhehe licin pun baru dalam alam pekerjaan...kerja guru tak menjamin langsung kekayaan...wang yang diperolehi walau tidak sebesar mana namun keberkatanya terasa...

alhamdulillah. kalau rasa susah sanagt nak cari rezeki muhasabah diri KENAPA...bukan kerajaan yang bagi makan...Allah jua punya kuasa...

betul tak licin?

Lestari berkata...

aku tak makan duet mak bapak.

aku tak de ah sekola sangat, aku pun selalu ponteng, datang sekola pun takat nak amek pekse jer, tapi alhamdullilah, kerajaan bagi aku peluang tuk sambung belajau sampi sekarana aku kat menara gading. aku jarang kikis dwet mak bapak. and tuk pengetahuan ko, aku kejer kedai kasut part timer okay. aku tak mengharapkan sepenunnyer dwet PTPTN

aku tak penah nganga ponk tgk dorang beli helikopter ker, keter ker, aper ker.. aku tak heran ponk.

aku tak kisah pon dorang nak wot per gan dwet rakyat. yang penting aku CUKUP MAKAN,CUKUP PAKAI, AND NO WAR(demonstrasi).

alaa, ko nih patut bersukur dgn ape yg ade lah. try to be matured. kalu ko rase GAJI ko tak cukup, ko berusaha ah lebeyh skit. kadang kiter kat atas, kadang2 kiter kat bawah.

Biler Malaysia nih tgh aman, maju, pekerja2 kerajaan pon gaji best, org2 macam ko nih CONFEM tutp mulut pnyer kan?

Tapi.....

Biler Malaysia gawat, semuanyer nak salah kan kerajaan, walhal bende tuh kiter patut samer2 pk jalan nak kuarkan Malaysia dari kegawatan. Ni lagi mahu hentam kerajaan.

Bersatu ah weh... Ko tolong cakak gan NUar aljuburi tuh supayer tak giler kose sgt. aku da naek menyampah ak tgk muker shengal die tuh

fikiranlicin berkata...

aku tak kisah pon dorang nak wot per gan dwet rakyat. yang penting aku CUKUP MAKAN,CUKUP PAKAI, AND NO WAR(demonstrasi).
-Wakakakakakaka....inilah tahap pemikiran budak2 ipt sekrang? harap bukan majoriti...ALLAH selamatkan Malaysia!

amieieda berkata...

Allah sentiasa bersama dengan HAMBAnya yang sentiasa bersyukur. Allah sentiasa melindungi hambanya yang sentiasa memohon doa.

Licin, Allah tak pernah lupakan HAMBANYA...cuma hambanya yang selalu lupakan PEMBERIANYA!!

Malaysia bumi bertuah, belum pernah jumpa manusia mati tak makan!! hehehhe mati banyak makan ramai... sedara licin belajar2 la bersyukur dan jangan takabur.

# kalaula indon bangla tak kerja sebagai buruh kasar sapa nak kerja di situ? mereka nih hanya digunakan untuk mengisi kekosongan kerja yang tidak mahu dibuat oleh anak tempatan...licin nak kejer situ? kalau taknak licin pikir la sendiri. jangan komen tanpa pendapat! tak selesai masalah! tapi jangan lupa juga dengan budaya orang kita yang berlagak tuan di bumi sendiri....hehhehe tapi tolak ketuanan melayu!!!

licin dulu uni mana? errr...uni swasta kot!

amieieda berkata...

apamacam?

BUKIT teLANJANg?

Licin nak tuduh siapa pulak?

fikiranlicin berkata...

lol...itu yg nak dikisahkan? pada aku, dia bukan islam dan masih bujang lagipula gambar itu hanya menunjukan beliau sedang tidur... itu saja! Apa kata kalau pic cikgu sedang mandi, didedahkan, adakah itu menunjukkan cikgu buruk akhlaknya? Lagi satu saya nak sentuh, hari ini beribu2 klip lucah didalam telefon bimbit, knapa UMno-BN pandang sepi? semuanya anak2 bangsa kita kan?

amieieda berkata...

licin, tak kira islam mahupun tidak tapi sebagai pemimpin sebarang budaya yang amat buruk tidak harus jadi amalan PEMIMPIN...oleh itu jangan salah pilih pemimpin. Islam atau tidak bukan persoalanya!! hmmm kata orang "mate" nyer orang kuat PKR juga...sama2 kita nantikan siapa...kata orang lagi orang islam..hmmmmmmmm

Eli, ditangkap gambarnya sedang tidur...baik, tetapi siapa pula yang menangkap gambar itu?,kemungkinan boifren nyer!! maknanya mereka berdua dalam satu bilik...lagi satu budaya yang tidak baik!!!adakah ini pemimpin yang baik?

licin juga harus realistik, tangkap gambar ketika mandi dan diatas ranjang itu sifat kejahatanya sangat berbeza!!!

ya hari ini beribu2 clip video lucah dalam internet sebab itu cikgu tak pakai gadjet phone yang terlalu moden....dan ini ada lah cara cikgu untuk tidak membudayakan amalan tengok gambar tak senonoh tuh(tapi sebenarnya tak mampu lagi!)....tak taulah kalau licin layan dan dalam masa sama nak salahkan kerajaan...come on, bukankah jati diri itu adalah benteng terbaik menghindar kejahatan!!... menunding jari kepada orang lain atas kesilapan diri sendiri adalah budaya munafik! adakah PAS tidak boleh dipertanggung jawapkan atas budaya kuning yang semakin menular di sini? teringin cikgu nak tahu hujah licin bahawa PR tak harus dipersalahkan!!! tapi macamana pula dengan KELANTAN? wallahualam!

fikiranlicin berkata...

hehehe...biasalah cikgu, sebab itu dimana2 ada budaya ini...sebab itu juga ada Nik Aziz, ada jamaludin jarjis, ada rahim thamby chik, ada jua harun din...juga kita , ada saya dan ada cikgu...org kata dimana ada penyakit pasti ada ubatnya...begitu juga yang terjadi dikelantan dan dimana2...Wallahualam..