06 Februari, 2009

EmmBee Perak yang baru(a)?


Inilah wajah bakal MB perak yang baru tajaan dan pilihan Najib Tun tuya. Hmm.. aneh jua kerana dalam undang2 tubuh negeri Perak disebut Menteri Besar mestilah Melayu dan Islam! Islam tu mungkin juga sebab ada nampak sunnah nabi sikit(janggut) dan dahi agak HITAM tanda kuat ibadat ni. Tetapi yang jadi kemusykilan aku,tang melayu tu....Nampak rupa macam takde rupa melayu tapi lebih kepada 'mamak-mamak' aje....Eh? sejak bila pula, mamak diiktiraf sebagai melayu? owhh yela kot, patut la Shah Rukh Khan pun diberi gelaran Datuk ye....ok2...so mudahnye sekarang,macha2 Hindraf pun kalau convert ke islam then boleh masuk Umno dan 'declare' Melayu juga la....ok2 paham2....Apa2 pun kami di Fikiran Licin ingin berkata sesuatu pada Najib, "dah takde melayu yang betul2 melayu ke?" dan pada Mb baru ni aku nak jeirt sikit," ane,teh tarik une", kah..kah..kah...

1 ulasan:

Dalam Mandala Kenangan berkata...

ini muke emmbee?..ish..tak sesedap mata memandang tn hj Nizar..