12 Ogos, 2008

Zulkifli Nordin masih 'hilang'?

Mana ada beliau ditahan? Ini semua khabar angin dan ini merupakan perbuatan tidak bertanggungjawab oleh segelintir pihak yang sengaja buat spekulasi. -Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar .Huh, ada yang tidak kena penafian yang dibuat tentang ghaibnya Yb Zulkifli Nordin sejak kali terakhir dilihat di khalayak ramai sabtu lalu. Aku dapat merasakan yang sesuatu telah berlaku padanya kerana mana mungkin beliau boleh menghilangkan diri begitu sahaja. Kepada aku, ada andaian yang aku buat.



  1. Beliau ditahan polis kerana dituduh cubamempengaruhi penyokong demo pagi sabtu lalu untuk melakukan keganasan awam.
    2. Beliau cuba menenangkan diri kerana dipercayai tindakan beliau pada sabtu lalu tidak mendapat restu dari pimpinan partinya.
    3. Beliau ditarbiahkan oleh Imam-imam hadhari pimpinan Pak Lah untuk dibeli dan akhirnya mengikut jejak langkah raja Sesumpah-Ezam mad nor untuk menyertai UMNO melawan pakatan rakyat.

    Apa pun andaian yang kita semua, bagi yang percaya adanya tangan-tangan "hitam" dalam negara ini harus kita mengambil ikhtibar bahawa negara kita yang tercinta ini telah dikuasai oleh kapitalis-kapitalis yang bertopengkan pemimpin-pemimpin rakyat walhal mereka dalam diam-diam merampas apa yang kita gelar kebebasan.

Tiada ulasan: