11 Disember, 2009

Malam Dan Dua Titik Hitam

Suasana perkarangan rumah di tepi sungai itu redup dan nyaman sekali. Terdengar kicauan burung dan sesekali desir angin menyapa dedaun seolah menghasilkan irama indah. Sesusuk tubuh kelihatan berjingkit dalam remang senja yang mengelam. Susuk itu terus menghampiri barat rumah yang sederhana besarnya dan yang sudah 3 tahun ditinggalkan.

Perlahan-lahan jendela dikuak dan ruangan cuba dibuka seluas mungkin untuk tubuh itu menerobos ke dalam rumah yang semakin pekat gelapnya. Berkali-kali tubuh tersebut cuba memanjat dan melompat masuk tetapi gagal. Keluhan kecil diluahkan empunya tubuh.
"Aku harus segera, masa tidak mengizinku," getus hati kecilnya sambil peluh dingin mengalir dipipinya. Dengan kudratnya beliau melompat terus jatuh kedalam ruangan gelap rumah.
" Ah, kukira ini ruangan tamunya, dan pasti ianya berada disini," hatinya terus membentak.

Dia bingkas bangun dan tiba-tiba beliau merasakan ada sesuatu didepannya. Dengan visi pandangan yang semakin gelap dan kabur itu, dia yakin ada sosok lembaga yang agak tinggi berdiri betul-betul dihadapnya, ditengah ruangan rumah itu. Kini dia panik dan merasakan nyawa tersekat di kerongkong.

Perlahan-lahan lembaga menghampiri tubuh yang tegak kaku penuh ketakutan itu. Dengan suara yang lembut tetapi penuh kemarahan lembaga bersuara, " kau harus menjadi kaumku, ini adalah sanjungan bagi kamu jika mati ditanganku," jelas penuh kebencian nadanya.
Leher tubuh itu terus dicengkam oleh kedua belah tangan lembaga dan dengan mulut ternganga luas menyelahkan dua taring tajam dan bersedia untuk ditusuk ke leher mangsanya.........

Emmmm..aku takde idea macamana nak mula dan akhirkan cerita ni. Ini pun tengah2 je yang aku tau, hahaha....( penulis tertawa kecil mengenangkan kepandaian mengarang cerita ini, ahh malam makin larut dan secawan kopi dihirup sambil mengusap 2 titik hitam di lehernya!)

Tiada ulasan: