19 Februari, 2009

Pendapat yang 'KERAS'



Tiba Masanya PAS Berhenti Percaya Dengan Raja-Raja Melayu

Masuk ni dah dua kali PAS ditipu hidup-hidup oleh Raja-Raja Melayu. Yang pertama sewaktu jatuhnya kerajaan PAS di Kelantan, sewaktu PAS masih di dalam Barisan Nasional pada tahun 1977.

PAS telah dihalang melantik MB sendiri di Kelantan walaupun PAS mempunyai kerusi yang teramai di Kelantan. Ertinya, MB PAS pada masa itu ditentukan oleh UMNO dan bukannya oleh PAS.

Calon MB Kelantan pada masa itu telah berfungsi sebagai seorang MB BN lebih dari MB PAS. Kemuncak dari peristiwa itu, berlakulak undi tidak percaya kepada MB PAS itu dan jatuhlah calon MB tersebut.

Istana Kelantan telah tidak mengiktiraf undi tidak percaya tersebut. Lantaran dari itu, calon BN itu kekal MB Kelantan yang tidak mendapat kepercayaan dewan. Akhirnya, PAS telah meminta supaya DUN dibubarkan bagi mengadakan PR semula. Juga ditolak oleh Istana Kelantan yang jelas hamba kepada UMNO.

Apabila Raja Kelantan pada masa itu tidak mengizinkan pembubaran DUN di Kelantan, maka alasan itu digunakan untuk menjustifikasikan berlakunya “krisis perlembagaan”. Ibrahim Ali pula telah mengajurkan beberapa demonstrasi kecil-kecilan dengan membakar 2-3 tayar dan akhirnya pentadbiran kerajaan negeri Kelantan di letak di tangan Kerajaan Pusat di bawah Mageran.

HAsilnya undang2 darurat berkuatkuasa dan PAS telah tidak berupaya untuk berkempen manakala UMNO bebas bergerak. Apabila MAGERAN diangkat pada tahun 1978, terus diadakan PR negeri dan BN telah menang besar. PAS hanya tinggal 2 kerusi

(Nota: Nampak tak sekarang kenapa Tok Guru Nik Aziz tidak setuju bermuzakarah dengan UMNO? Mereka yang menyokong muqabalah ni semuanya takda pengalaman kena tipu dengan UMNO. Sepanjang masa PAS ditipu di Kelantan dahulu, Ustaz Nik Aziz terlibat secara direct. Tok Guru Nik Aziz kenal siapa UMNO ni).

Sultan Perak Ni Benci Pada PAS dan Islam

Raja Azlan ni cukup menyampah dengan Pakatan Rakyat dan MB Nizar. Bawah kita banyak kerabat Perak susah dapat projek.

Sultan pun malu nak buat benda-benda "haram" yang selama ni dia buat. Pentadbiran kerajaan negeri pun semuanya tidak tunduk pada Istana macam dulu.

Jadi, inilah sebenarnya sebab Raja Azlan membuang Nizar dari jadi MB. Ini bererti MB haram BN yang baru ini akan menjadi "balachi" Istana Perak kerana dia terhutang budi dengan Istana. Ertinya rakyat Perak akan jadi lebih rugi.

Ramai orang Perak maklum betapa kerabat-kerabat Perak ni menjadi parasit ke atas Kerajaan Negeri. Mereka ni semua bengap tak tahu bisness tapi nak duit banyak sebab nak enjoy. Jadi sumber kewangan mereka yang mudah hanyalah kerajaan negeri.

Sebab tu walaupun Perak maju, tapi rakyat Perak bersepah-sepah miskin. Sultan Azlan Shah bukan dia kesah rakyat dia miskin. Selama ni pun mana pernah Sultan Azlan Shah kesah pun.

Saya tak nak cerita je mcmna perangai keluarga Sultan Azlan ni masa diorang ada di London dulu. Teruk ya amat.

Jadi orang mcm ni la yang Harussani suruh kita semua "wala" ni. PAdahal Harussani rata jaja betapa orang Islam sekarang ni kuat minum arak, tapi orang macam Sultan Azlan Shah ni dia pertahan. Pooorah Harussani, cakap tak serupa bikin.


Raja-Raja Melayu Warisan Penjajah dan Anti Islam

Bodohlah PAS hendak berharap kepada Raja-Raja Melayu. Keturunan mereka naik takhta hasil dari campur-tangan British dan mereka ini semuanya adalah hamba British satu waktu dahulu.

Mereka memang benci Islam dan mereka tidak akan mahu Islam dinobatkan serta ditabalkan sebagai agama yang tinggi.

Dari segi akhlak pula, kegiatan mereka ini amat terkenal. Misalnya:

a. Bekas Menteri Besar Pahang merangkap mantan Pengarah DBP telah dipaksa turun dari kerusi MB Pahang kerana beliau tidak mahu membayar hutang judi istana dengan Las Vegas.
b. Segala projek babi di NS itu sebenarnya adalah tanah2 yang dijual oleh Istana kepada tokeh2 babi.
c. Raja Perak ni pun terkenal dengan perangai tak elok beliau.
d. Raja Johor terkenal dengan bengis nya
e. Sultan Selangor skrg ni pun kita tahu kesnya
f. Sultan Kelantan terkenal dengan campur tangan Baginda dalam pentadbiran negeri Kelantan.
(Kelantan ditadbir oleh Raja Perempuan Kelantan yang masa mudanya dahulu beliau tidak siuman, suka cakap sorang-sorang)

Oleh sebab itu, mengapalah PAS nak sibuk-sibuk menyembah duli dan mengharapkan belas ehsan Raja-Raja Melayu kerana Raja-Raja Melayu ni sangat benci dengan Islam? Boleh kah kita harapkan orang-orang yang kuat buat maksiat untuk mendaulatkan Islam?
Macam mengharapkan anjing supaya jangan menyalak.

Walaubagaimanapun, ada Raja yang baik dan hormat pada Islam macam Raja Terengganu dan Kedah tapi tak ramai.

Masaalah Besar di Selangor

PAS di Selangor ni dah jadi macam wakil Raja dan bukannya Wakil Rakyat. Segala-galanya nak ikut cakap Tuanku.

Kemuncak dari tindakan ini adalah perlantikan AJK MAIS yang menampakkan hamper semua yang dilantik adalah dari UMNO. Hanya satu sahaja dari PAS.

Oleh kerana wakil PAS Selangor sedang dibuai mimpi kononnya Tuanku hendakkan beliau jadi MB, maka beliau tak berani nak lawan Istana malahan hanya menjadi pak turu kepada Istana.

Segala pentadbiran JAIS dan MAIS diserahkan bulat-bulat pada orang UMNO dan segenap MAIS dan JAIS tak mengaku pun mereka duduk bawah kerajaan negeri. Bila ditanya semua kata mereka duduk bawah Raja.

Sejak bila pulak Sultan Selangor ni boleh diharap menjaga agama? Terutama yang ada sekarang ni?

Kenapa PAS Selangor hendak menjadi Pak Turut kepada Istana sedangkan Istana menjadi alat kepada mengekalkan kekuasaan UMNO dan BN di Selangor? Kalau mcm ni buat apa PAS masuk kerajaan?

PAS Selangor mesti muhasabah diri dan berhenti jadi pak turut istana. Istana dan Sultan sekarang ini menjadi penyokong kepada korporat2 UMNO Selangor yang projek mereka dibatalkan atas dasar korupsi dsbnya. Sultan inikah yang PAS Selangor hendak pertahankan?

Sedarlah kembali apa sebab PAS wujud.

Tulang Besi > Peh... aku respek ngan brader ni, hujahnya harus kita fikir dalam2....Amin...

3 ulasan:

amieiezam berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
amieiezam berkata...

saudara sangat bodoh....saudara jelas merendahkan martabat saudara sebagai umat islam!!! tidak faham apa yang dimaksudkan dengan ahlul bait dan ulul amri...ternyata saudara sangat bodoh lagi membodohkan.

taipingmali berkata...

Pikiran Licin ini jangan takbur sangat. Tak baik. Melayu kena hormat raja. mereka ketua kita. Tak takutkah tuan dihadapkan ke mahkamah kerana menderhaka kepada Agung. Mahu jadi al-maunah kah.