27 Februari, 2009

Chitt...porahhh.....!!!!!


Di parlimen petang tadi sekumpulan pemuda telah menunjukkan keberanian menyerang ahli Parlimen Bukit Gelugur, Karpal Singh. Mereka mengepung Karpal yang duduk atas kerusi roda sewaktu hendak memasuki ke Parlimen bagi menjalankan tanggungjawabnya.

Kumpulan itu marah dengan Karpal Singh ekoran ahli parlimen itu mengatakan celaka kepada pemuda Umno di Parlimen semalam. Karpal berilusi bahawa pihak yang mengirimkan dua butir peluru hidup kepadanya baru-baru ini adalah pemuda Umno. Mungkin kumpulan pemuda seramai 10 hingga 20 orang itu kalangan Pemuda Umno sebab itulah mereka marah sangat dengan Karpal.

Walaupun Karpal sudah menarik balik kata-kata itu atas arahan timbalan Speaker Wan Junaidi Tuanku Jaafar namun kumpulan berkenaan tidak berpuas hati sehingga mengepung Karpal.Ekoran itu berlaku kekecohan antara kumpulan penyokong Umno dengan wakil-wakil rakyat pembangkang di situ sebelum pengawal keselamatan tiba untuk meleraikan mereka.-Ceh...apa la sikap sebegini ditunjukkan di khalayak ramai di parlimen yang pasti mengundang pelbagai sangkaan rakyat kepada gerombolan pemuda itu sendiri. Benar karpal salah tetapi cara yang ditunjukkan itu juga bukan betul. Jangan berani dengan orang yang tak berdaya saja, kalau benar2 mahu tunjuk berani, apa kata pemuda gerombolan turun ke petaling street,disana lebih ramai yang dapat 'diganyang', lebih 'jantan' rasanya kalau gerombolan pemuda dapat membanteras segala macam 'benda' disana. Heh kalau gerombolan berani, hamba respek 20 jari....(tapi rasanya kecut teloq la..kah..kah..kah..)

Tiada ulasan: